WygrajZNadwaga.pl

Negocjuj!
Portal poświęcony zagadnieniom otyłości oraz odchudzania istniejący od pięciu lat, jeden z pierwszych portali o tej tematyce.
CHCĘ ZAINWESTOWAĆ
CHCĘ ZADAĆ PYTANIE

Opis


logotyp-wygrajznadwagaSkąd się wziął pomysł na ten biznes?

Stworzenie portalu wynikało ze wzrostu popularności zdrowego trybu życia i odchudzania w polskim społeczeństwie, jak również wzrostu popularności korzystania z portali internetowych. W czasie utworzenia portalu pojawiło się wiele ośrodków posiadających odchudzanie w swojej ofercie, jednakże brakowało portali przedstawiających i porównujących wiele ofert odchudzania. Dodatkowo w sieci trudno było znaleźć rzetelne i wiarygodne informacje odnośnie zdrowotnych aspektów odchudzania, co skłoniło pomysłodawców portalu (farmaceutę i lekarza) do zamieszczenia na stronie wyłącznie naukowo potwierdzonych informacji.

Jaki jest model biznesowy przedsięwzięcia?

Istnieją dwa potencjalne modele biznesowe przedsięwzięcia. Pierwszy obejmuje utrzymanie i intensyfikację dotychczasowego modelu i polega na rozbudowywaniu bazy ośrodków odchudzania, zwiększaniu atrakcyjności portalu, utworzenia aplikacji na urządzenia mobilne, facebook. Skutkować to będzie zwiększeniem liczby użytkowników portalu i coraz większym zainteresowaniem potencjalnych reklamodawców.
Drugi model to kupno portalu przez firmę rozpoczynającą lub świadczącą usługi z zakresu odchudzania. Pozwoli to potencjalnemu kupcy na skorzystanie z adresu internetowego i portalu o ugruntowanej pozycji na rynku i wysokiej oglądalności. W kolejnym kroku będzie to wymagać dostosowania zawartości portalu do oferty potencjalnego kupcy.

Dlaczego warto zainwestować w ten właśnie biznes?

Dotychczasowe doświadczenia pokazują, iż zbudowanie trwałej i wysokiej pozycji na rynku portali tematycznych wymaga czasu i wielokrotnych wizyt unikalnych użytkowników. Dzięki swojej 5-letniej działalności portal stał się doskonałym miejscem dla ośrodków odchudzania, chcących zareklamować swe usługi. Z portalu korzystają głównie dwie grupy użytkowników, pierwsza to taka, która chce skorzystać z informacji odnośnie zdrowotnych aspektów odchudzania i zdrowego trybu życia, druga to osoby szukające ofert ośrodków odchudzania. Obie te grupy odwiedzając portal korzystają z linków do reklam zamieszczonych na pierwszej stronie portalu. Niewątpliwie ilość ośrodków odchudzania będzie w dalszym ciągu wzrastać, co będzie miało wpływ na stałe zwiększanie się potencjalnych reklamodawców.

Kto powinien zostać nowym właścicielem?

Nowy właściciel powinien być biegły w technologii informatycznej w tym budowania i rozwijania stron internetowych, jak również tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne, facebook. Ponadto nowy właściciel powinien mieć umiejętność nawiązywania nowych kontaktów i relacji biznesowych z potencjalnymi reklamodawcami.

Dane statystyczne:
Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie: 2373
Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie w najlepszym okresie: 2860
Czy ten e-biznes cechuje się sezonowością? nie
Powód sprzedaży: bInne plany zawodowe właścicieli portalu (farmaceuta i lekarz), jak również nieznajomość technologii informatycznej.

Dodaj komentarz