MyBabyDeal.pl

25.000 PLN
Portal zakupów grupowych w branży dziecięcej.
CHCĘ ZAINWESTOWAĆ
CHCĘ ZADAĆ PYTANIE

Opis


logotyp_mybabydeal_sprzedamportalSkąd się wziął pomysł na ten biznes?

Pomysł na biznes powstał po powstaniu portalu siostrzanego na Słowacji www.babyzlava.sk . Zauważyliśmy, iż obecne na rynku portale zakupów grupowych praktycznie nie pokazują ofert skierowanych do dzieci i rodziców (minimalne ilości). Uznaliśmy, iż wielu rodziców szuka produktów i usług dla swoich pociech w możliwie najniższych cenach. Na rynku jest masa producentów, dystrybutorów i sklepów (dużych i małych) działających w tej branży i nie mających cenowo dostępnych narzędzi do promocji. Dodatkowo, statystyki mówią, że ponad 60% wszystkich użytkowników portali zakupów grupowych to kobiety w wieku 25-35 lat. I tak powstało MyBabyDeal.

Jaki jest model biznesowy przedsięwzięcia?

Model biznesowy bazuje na prezentacji ofert zniżkowych od producentów i dostawców usług z branży dziecięcej. Jest to zarówno metoda na dotarcie do grupy docelowej z konkretną ofertą jak i metoda na promocję przy zerowych lub minimalnych kosztach.

Drugim istotnym filarem MyBabyDeal stali się tzw. Dealmakerzy. Uznaliśmy, iż na rynku pracy jest olbrzymia, niezagospodarowana nisza kobiet z małymi dziećmi (na urlopie macieżyńskim lub tuż po), które mają problem z aktywizacją zawodową. Wyszliśmy na przeciw tej grupie i stworzyliśmy narzędzia online, które umożliwiają rejestrację oraz współpracę z MyBabyDeal. Rolą Dealmakerek ma być pozyskiwanie ofert, a my dzielimy się z nimi zyskiem – nawet do 50%! W ten sposób chcemy zarówno dotrzeć do potencjalnych klientek, ale przede wszystkim stworzyć zespół mam, które razem z nami będą tworzyły ofertę portalu.

Portal, oprócz samych ofert zniżkowych zaczął ewoluować w kierunku, który miał wydłużyć czas przebywania na nim tj. przepisy kulinarne oraz bazarek.

Dlaczego warto zainwestować w ten właśnie biznes?

Zakupy grupowe to bardzo duży rynek, który daje wiele możliwości. Istniejące już portale najczęściej tylko powtarzają już istniejący model, a my jesteśmy przekonani, że przyszłością będzie specjalizacja. MyBabyDeal to pierwszy z portali branżowych, kolejne to MyHomeDeal i MyCarDeal (domeny są już zarejestrowane i też wliczone są w cenę). Tak jak w przypadku MyBabyDeal model oparty na Dealmakerach może się sprawdzać w każdej innej branży – jest wiele osób, szczególnie młodych, którzy poszukują elastycznych form zatrudnienia. My mamy już mechanizmy online, które umożliwiają współpracę z nimi. Wystarczy zmienić logo i grafikę i można uruchamiać portal w kolejnej branży.

MyBabyDeal obecnie posiada bazę ok. 10 000 zarejestrowanych użytkowników – pozyskanych bezpośrednio lub za pomocą konkursów na Facebook. Podobnie kształtuje się ilość fanów na Facebook – ok. 10 000 – i są to głównie kobiety w wieku 25-35, najczęściej z dziećmi. Więc mamy ciekawą bazę potencjalnych klientów.

Dodatkowo, idea Dealmakerów jest innowacyjna i bardzo pro-społeczna więc zawsze spotyka się z pozytywnym odzewem – obecnie mamy kilkadziesiąt zarejestrowanych Dealmakerek!

Kto powinien zostać nowym właścicielem?

Firma/osoba, która zna się na branży dziecięcej i ma doświadczenie w tworzeniu rozproszonego zespołu sprzedażowego. Powinien to być ktoś kto ma ambicje zmienić oblicze rynku zakupów grupowych i ma środki finansowe umożliwiające promocję i dalsze, aktywne pozyskiwanie użytkowników.

Dane statystyczne:

Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie: 3500
Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie w najlepszym okresie: 4688
Czy ten e-biznes cechuje się sezonowością?: Raczej nie, choć sprzedaż rośnie w okolicach świąt i dnia dziecka.
Powód sprzedaży: Brak środków na finansowanie dalszego rozwoju.

Dodatkowe informacje:

MyBabyDeal to idea, która może zmienić rynek zakupów grupowych, a pomysł na zaangażowanie środowiska mam (jako Dealmakerki) w aktywne tworzenie portalu jest unikalny. Aby portal zaczął rosnąć i generować zyski niezbędne są jednak środki na aktywne pozyskiwanie użytkowników. Niezbędne będzie również zatrudnienie przynajmniej kilkuosobowego zespołu handlowców, którzy będą filarem zespołu oraz będą służyli pomocą Dealmakerom w swoich regionach (ci wymagają aktywnej asysty w początkowej fazie pracy, zanim nauczą się jak to wszystko działa).

Dodaj komentarz