Korker.pl

Wycena
Zadanie domowe - rozwiązanie fachowe. Portal dla uczniów i studentów, który wspiera ich pracę przez wyspecjalizowanych korepetytorów
CHCĘ ZAINWESTOWAĆ
CHCĘ ZADAĆ PYTANIE

Opis



logo korker RGB 1024x768 no background

www.korker.pl

Specjalnie dla naszego serwisu wywiad z właścicielką serwisu Korker.pl – Dianą Drozd!

Skąd wziął się pomysł na Twój portal?

Serwis Korker.pl powstał w odpowiedzi na moje zapotrzebowanie oraz rynku, aby stworzyć miejsce, w którym uczniowie i nauczyciele mogliby się spotkać w sieci. Jako korepetytor języka angielskiego szukałam miejsca w sieci, w którym korepetytorzy mogliby zareklamować swoje usługi. Równocześnie odbiorcy ich oferty – uczniowie i ich rodzice – szukają miejsca, w którym mogliby z łatwością znaleźć osobę udzielającą korepetycji z wybranego przedmiotu w pobliżu miejsca zamieszkania.

Wyszukiwarki do tej pory proponowały grupę korepetytorów spełniających kryteria wyszukiwania z dokładnością do miasta, podczas gdy korepetytorzy funkcjonują w okolicy najbliższej ich miejsca zamieszkania, np. jednej dzielnicy. Dlatego na Korker.pl wykorzystując bazę kodów pocztowych można znaleźć korepetytora z najbliższej okolicy. Ponadto są oni uszeregowani w rankingu, który stwarza rywalizację i ułatwia wybór.

Jaki jest model biznesowy? Czy portal do tej pory zarabiał lub jak wg Ciebie może zarabiać w przyszłości?

Korker.pl i Korkersi.pl to dwa portale, których funkcje wzajemnie się uzupełniają. Korepetytorzy zarejestrowani na Korkersi.pl udzielają odpowiedzi na pytania uczniów, zamieszczane na Korker.pl. Odpowiadając na pytania, dostają oni punkty, dzięki którym mogą poprawić swoją pozycję w rankingu na Korkersi.pl. Dzięki temu poszukujący korepetytora z łatwością mogą wybrać tego, który aktywnie udziela się na stronie i lubi pomagać uczniom.

Początkowo model biznesowy opierał się na opłatach sms za uzyskanie dostępu do odpowiedzi korepetytorów na zadane pytanie oraz wyróżnienie przez korepetytora swojego ogłoszenia (profilu). Dodatkowo przewidywany był przychód z powierzchni reklamowej na portalach.

W chwili obecnej jako priorytet stawiamy sobie zweryfikowanie założeń funkcjonowania portali. W tym celu chcemy zachęcić jak największą grupę internautów do korzystania z Korker.pl. Aby jednak nie zniechęcać użytkowników opłatami sms (które utrudniają płynne korzystanie z portalu), postanowiliśmy „uwolnić” go od opłat. Gdy system funkcjonowania Korker.pl się sprawdzi, będzie można zastosować model Freemium, nakładając opłaty na niektóre usługi.

Do kogo jest skierowany Twój projekt?

Korker.pl i Korkersi.pl są skierowane do: nauczycieli i korepetytorów, uczniów (w szczególności przed egzaminem gimnazjalnym i maturalnym) oraz ich rodziców. Na Korker.pl  uczniowie i pomagający im w lekcjach rodzice mogą zadać pytanie, na które nie znają odpowiedzi. Korepetytorzy i nauczyciele mogą udzielić odpowiedzi na pytanie z przedmiotu, w którym się specjalizują.

 Z kolei na Korkersi.pl uczniowie i ich rodzice mogą znaleźć osobę udzielającą lekcji prywatnych z wybranego przez nich przedmiotu. Na tym portalu znajduje się wyszukiwarka, która umożliwia sprecyzowanie wyszukiwania nauczyciela pod kątem nauczanego przedmiotu, miejsca odbywania się lekcji (na podstawie kodu pocztowego), poziomu nauczania oraz ceny lekcji. Lista korepetytorów spełniających wybrane kryteria szereguje ich w rankingu na podstawie aktywności na Korker.pl – liczby i jakości udzielonych odpowiedzi.

 Dzieląc w ten sposób target, można wyróżnić 3 grupy docelowe. Korepetytorzy w Polsce to grupa ok. 40 tys. osób (oszacowanie na podstawie liczby prywatnych nauczycieli zarejestrowanych na konkurencyjnych wyszukiwarkach korepetytorów w Polsce). Uczniowie, do których skierowana jest oferta portalu ( w wieku 10- 24 lat) to wg danych Rocznika Demograficznego GUS 2012 ponad 7 mln osób.

Kim powinien być nowy właściciel portalu wg Ciebie?

Powinien być osobą interesującą się edukacją w Polsce, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie w niej nowoczesnych technologii. Powinna to być osoba, która – tak jak ja – w lekcjach online i e-learningu widzi przyszłość nauczania. Wskazana byłaby aktywność na pograniczu środowiska dzieci i nauczycieli, ponieważ obydwie te grupy społeczne mają specyficzne potrzeby i są wymagające. Z jednej strony, nauczyciele są przystosowani do starych metod nauczania i niechętnie otwierają się na przyswajanie nowych narzędzi nauczania, z drugiej, dla dzieci korzystanie z nowych technologii jest tak naturalne jak oddychanie.

Serwis  został zgłoszony do wyceny przez potencjalnych inwestorów. Właściciel serwisu rozważa sprzedaż udziałów w przedsięwzięciu. Na podstawie zgłoszonych ofert, właściciel podejmie decyzję o ewentualnym zaproszeniu wybranego inwestora do negocjacji indywidualnych.

Dodaj komentarz