E-Food

60.000 PLN
Aplikacja o dodatkach do żywności ze skanerem kodów
CHCĘ ZAINWESTOWAĆ
CHCĘ ZADAĆ PYTANIE

Opis


logo_e-food_sprzedamportal

Skąd się wziął pomysł na ten biznes?

Pomysł stworzenia aplikacji e-food pojawił się w odpowiedzi na zapotrzebowanie społeczeństwa, które, wraz z rosnącą świadomością odnośnie żywienia, przywiązuje coraz większa wagę do tego, co spożywa. Powoduje to, że szczegółowe informacje na temat wszystkich składników danego produktu żywieniowego są jak najbardziej pożądane. Niestety skomplikowane nazwy widoczne na etykietach są zazwyczaj niezrozumiałe dla większości konsumentów. Nie mają oni nierzadko możliwości, ani wiedzy, by rozszyfrować skróty lub nazwy złożonych substancji chemicznych. Przez to nie mają świadomości, jakie skutki dla zdrowia może nieść spożycie danego produktu. Aplikacja e-food powstała po to, aby dosłownie w każdej chwili i każdym miejscu móc zweryfikować zawartość wybranego towaru. Potwierdzeniem zapotrzebowania na tego rodzaju informacje może być duże zainteresowanie, jakim cieszy się aplikacja. Dzisiaj (19.06.2013 r.) zajmuje 1. miejsce w App
Store w kategorii ‘Food & drink’.

Jaki jest model biznesowy przedsięwzięcia?

Aplikacja ma dostarczać wiedzę na temat składu poszczególnych produktów żywieniowych. Ma pomagać konsumentowi w świadomym wyborze. Model biznesowy zakłada sprzedaż samej aplikacji, oraz dostępów do kolejnych działów wiedzy z zakresu żywienia. Na ten moment można odpłatnie zlikwidować reklamy oraz wykupić nieograniczony dostęp do skanera kodów kreskowych. W planie jest szczegółowa baza wszystkich składników żywności, nie tylko dodatków z indeksem e-. Pierwotny biznesplan zakładał również sprzedaż powierzchni reklamowej producentom ‘zdrowej żywności. W planie była/jest opcja sugerowania produktów zastepczych, jeżeli dany produkt jest niezdrowy.

Dlaczego warto zainwestować w ten właśnie biznes?

Ponieważ przy odpowiednim zaangażowaniu można stworzyć serwis, który będzie przewodnikiem dla Polaków po meandrach świadomego jedzenia. Można rozwinąć serwis, bez którego ludzie dbający o to co jedzą, nie będą ruszać na zakupy.

Kto powinien zostać nowym właścicielem?

Nowym właścicielem powinna zostać osoba, która z sercem zajmie sie tą aplikacją i dokończy to co zacząłem. Powinna interesować się zdrowym żywieniem i chcieć propagować tę ideę w społeczeństwie.
Nowym właścicielem może również zostać sieć super – lub hipermarketów, która wprowadzi aplikację jako narzędzie dla swoich klientów.
Mogą ją równiez wykorzystać inne firmy, których biznes jest powiązany z postrzeganiem ich marki jako marki zdrowej, wysokiej jakości.

Dane statystyczne:

Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie: 12 000
Czy ten e-biznes cechuje się sezonowością? nie
Powód sprzedaży: Brak serca, zaangażowania. Zaangażowanie w inne projekty.

Dodatkowe informacje:
Aplikacja ma 12000 pobrań od lutego (premiery)
Strona na FB ponad 1200 like’ow. Aplikacja zarabia ok 100 zł/tydzień z samych zakupów pobrań. Wielką nadzieją jest sprzedaż powierzchni reklamowej.

Dodaj komentarz